SEKADAR BERKONGSI PENGALAMAN,, ILMU YANG CETEK INI SEBAGAI USAHA KECIL UNTUK MENGAJAK KPD KEBAIKAN.. SEMOGA MENDAPAT MANFAAT YANG BERGUNA DI SINI DAN MENGGAPAI REDHA ALLAH.. DENGAN IZIN-NYA..

Monday, January 23, 2012

Bukan Mudah Namun Tak Mustahil.

Assalamualaikum.
Semoga pembaca sekalian drahmati Allah.

Lama x mejengah ke blog ini. Masa yg ada apalah yg saya buat? "Ampunkan aku ya Allah andai aku tidak mensyukuri nikmat masa yg Engkau berikan".

Kem naqibat telah berakhir dan sudah pastinya meninggalkan byk impak positif dlm diri ini. Semoga diri yg kerdil ini cukup kuat utk mendekati mad'u yg telah diamanahkan. "Allah, kau bantulah hamba". Kem tersebut lebih ke arah utk m'bentuk jati diri para naqibat. Agar kmi x terus dibuai lena yg panjang tatkala saudara seakidah yg lain telah bergelar syuhadak.


Melihat video ini, terbit rasa bersalah dlm diri ini. "Wahai Allah, mampukah diri ini mengembalikan semula kegemilangan deen-Mu?" Umat Islam merupakan khaira ummah utk menyeru kpd kebaikan mencegah kpd kemungkaran. Mampukah diri ini? Semoga usaha kecil para naqibat utk m'bimbing adik-adik usrah dpt menyumbang sesuatu kpd Islam.

"Wahai Allah, jauhkanlah kmi drpd sifat cinta akan dunia dan takut kan mati. Sebaliknya ya Allah, tanamkanlah dlm diri kmi utk b'gelar syuhadak di sisi-Mu". Islam itu tinggi dan tiada yg lebih tinggi darinya. Semoga jiwa anak-anak muda tidak akan lumpuh dek kebejatan moral kini, sebaliknya sedar dan terus bangkit utk mendaulatkan deen Ilahi supaya kembali menyinar. Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment