SEKADAR BERKONGSI PENGALAMAN,, ILMU YANG CETEK INI SEBAGAI USAHA KECIL UNTUK MENGAJAK KPD KEBAIKAN.. SEMOGA MENDAPAT MANFAAT YANG BERGUNA DI SINI DAN MENGGAPAI REDHA ALLAH.. DENGAN IZIN-NYA..

Saturday, March 27, 2010

Bangkit daripada Tidur yang Panjang

Assalamualaikum.

Dewasa ini, acap kali kita dengar anak-anak muda dan anak-anak mudi kita terutamanya yang beragama Islam terjebak dengan gejala yang tidak bermoral. Penagihan najis dadah, pembuangan anak-anak yang tidak berdosa semakin berleluasa tanpa mengira erti kemanusiaan. Sedangkan haiwan yang tidak dikurniakan akal fikiran oleh Allah tahu untuk menyayangi anak mereka, bagaimana pula dengan manusia yang dikurniakan Allah akal fikiran sanggup membuang anak mereka sendiri??? Sudah pasti mereka lebih teruk daripada haiwan.

Saya terfikir bagaimanakah anak-anak remaja kini akan menjadi pemimpin negara kelak??? Bagaimanakah anak-anak remaja kini akan membangunkan negara Malaysia supaya gah di mata dunia??? Dan yang paling penting, bagaimanakah anak-anak remaja kini yang beragama Islam akan bangkit berjuang bersama-sama menegakkan deen Allah untuk mengembalikan zaman kegemilangan Islam???

Saya sentiasa mengingatkan kepada diri saya, "Cepat Fatin cepat, berlumba-lumbalah untuk sesuatu kebaikan. Cepat Fatin, cepat, lawan bisikan syaitan. Masyarakat di luar sana memerlukan kau, Fatin. Memerlukan SYABAB PEJUANG AGAMA, PEMBELA BANGSA, PEMANGKIN NEGARA, PENERAJU DUNIA serta SRIKANDI PEJUANG AGAMA, PEMBELA BANGSA, PEMANGKIN NEGARA, PENERAJU DUNIA!!!

Marilah kita bersama-sama berdoa agar dikurniakan semangat yang tak pernah luntur seperti saudara-saudara Islam kita di Palestin yang mempertahankan tanah air mereka hanya dengan batu-batu. Ayuh, saudara-saudara seagamaku, bangkitlah daripada tidur yang panjang untuk bersama-sama berjuang menegakkan deen Allah, seterusnya mendapat redha dan tempat di sisi-Nya. Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment