SEKADAR BERKONGSI PENGALAMAN,, ILMU YANG CETEK INI SEBAGAI USAHA KECIL UNTUK MENGAJAK KPD KEBAIKAN.. SEMOGA MENDAPAT MANFAAT YANG BERGUNA DI SINI DAN MENGGAPAI REDHA ALLAH.. DENGAN IZIN-NYA..

Friday, April 30, 2010

Ingin Aku Menjadi Tetamu-Nya...

Assalamualaikum.

Al-yauum, 30 April 2010. Ghodan sudah 1 Mei 2010. Bertambah lagi umur saya. Semakin dekat masa untuk bertemu Pencipta, Pemilik dan Penguasa. Masjid Al-Haram merupakan sebuah masjid yang terdapat di dalamnya ka'bah yang menjadi qiblat umat Islam di seluruh dunia.



Pada setiap tahun, jutaan umat Islam membanjiri tempat yang mulia ini untuk mengabdikan diri kepada Allah S.W.T. Perasaan ingin benar menuju ke sana timbul apabila Abang Zaki dapat pergi ke Baitullah untuk menunaikan haji bersama-sama abah. Mungkin saya masih belum mampu untuk menunaikan rukun Islam yang ke-5 itu. Tetapi emak kata biarlah tunaikan 'umrah dulu untuk mengetahui bagaimana cara dan suasana tawaf dan sa'ie. Bagaimana agaknya suasana mengelilingi ka'bah tersebut??? Ingin saya melalui pengalaman yang teramat berharga itu. Namun, 'ilmu saya masih cetek. Walau bagaimanapun, kita mesti belajar. Belajar untuk menjadi Muslim yang lebih baik. Belajar untuk menjadi umat Islam yang tinggi pengetahuannya supaya dapat mengembalikan zaman kegemilangan Islam agar gah di mata dunia. Marilah kita sama-sama berdoa agar dapat menjadi tetamu Allah sebelum dijemput bertemu dengan-Nya. Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment