SEKADAR BERKONGSI PENGALAMAN,, ILMU YANG CETEK INI SEBAGAI USAHA KECIL UNTUK MENGAJAK KPD KEBAIKAN.. SEMOGA MENDAPAT MANFAAT YANG BERGUNA DI SINI DAN MENGGAPAI REDHA ALLAH.. DENGAN IZIN-NYA..

Sunday, December 30, 2012

Catatan Hujung Tahun...

Bismillah.

2012 bakal melabuhkan tirainya. Terlalu byk peristiwa utk diimbaskan di sini. Pahit getir perjuanganku sebagai pelajar terakam sudah sebagai lipatan sejarah yang tidak akan menipu. Semoga suka duka yg telah aku lalui bakal mematangkan diri bagi menembuh cabaran globalisasi.

Semoga hari2 yg bakal ditempuh, diiringi iltizam yg jitu dgn matlamat mencari redha Sang Pencipta.

Ubah sikap diri, mentaliti minda agar sama-sama mengecap nikmat kebahagiaan di dunia dan akhirat.

Kita tidak harus lupa, hidup bukan kat dunia ja, akhirat lebih kekal abadi dan disanalah tempat semua perbuatn kita di dunia diganjari dan dibalasi.

Tidak kira siapa diri kalian, remaja, pelajar, anak, bapa, ibu tunggul, menteri, presiden, perdana menteri, isteri VVIP, penoreh, nelayan, pelakon, dan siapa saja kalian di dunia ini, itu tidak menjamin kebahagiaan di akhirat nanti. HANYA KETAKWAAN KEPADA ALLAH yg membezakan kita.

Dunia makin tua. Usia makin singkat. Usah hanyut dgn dunia, wang, pangkat, wanita dan bermacam bentuk habuan dunia yg byk memperdayakan.

Sebelum undur diri, penulis harap diri ini akan bertambah matang dan tabah menghadapi kehidupan yg baaanyak ujian. Semoga rahmat Allah sentiasa memayungi kita. Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment